miercuri, 2 martie 2011

Fascinanta istorie a rugby-ului (sau Secretele sportului cu balonul oval)

În 1982, pe 12 iunie, un bun prieten, Marius Andrei, mi-a dăruit o carte. ”Rugby. Mică enciclopedie”. Am citit-o pe nerăsuflate. Tocmai împlinisem 15 ani. Sau, mai bine zis, XV, pentru a folosi aceleași simboluri pe care le întâlnim în sportul cu balonul oval. 

Apoi, în timp, am început să descopăr secretele rugby-ului. Nu exagerez cu nimic. Rugby-ul este un sport cu multe secrete. Și nu mă refer la faptul că nu sunt foarte numeroși aceia care înțeleg în ce scop XV bărbați se ”îngrămădesc” cu alți XV pentru un balon oval. 

Puteți, de pildă, să explicați de ce în rugby se înaintează pasându-se numai înapoi? Sau de ce Swing Low, Sweet Chariot, un cântec al populației de culoare din SUA, a devenit imnul (neoficial) al echipei Angliei?
VIDEO: Cel mai frumos meci din istoria rugby-ului: Australia - Noua Zeelandă, Sydney, 2000. 

Sincer vorbind, nici eu n-am știut la început. Apoi, în timp, așa cum vă spuneam mai înainte, am descoperit secret după secret - ceea ce nu înseamnă că le știu chiar pe toate. 

Iar de astazi, le veti afla si voi. 

Marian-Valentin Burlacu (ADEVĂRUL)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu